האם אורי גלר היה מרגל של המוסד?

כבר 40 שנה מעורר אורי גלר מחלוקת, בעיקר סביב ההתעקשות שלו שאינו קוסם ושיש לו כוחות על-טבעיים. לאחרונה נוסף פרט חדש לביוגרפיה שלו שמביא את המחלוקת לשיא חדש. גלר טוען שבמשך שנים חי חיים כפולים, שבזמן שהופיע ברחבי העולם עם מופעי כיפוף הכפיות שלו – הוא היה בעצם סוכן חשאי. סיפור אמיתי או תעלול יחצ”ני?

הניסוי שעבר בסטנפורד | צילום: חדשות 2
הניסוי שעבר בסטנפורד | צילום: חדשות 2

כל ניסיון לפצח את אורי גלר הוא יומרני. יותר מ-4 עשורים שהוא מכופף כפיות, גורם לשעונים להתחיל או להפסיק לעבוד – ועדיין אין פתרון לחידה. עכשיו גם עולה השאלה: האם כפי שגלר טוען הוא היה מרגל בשירות המוסד?

מעניינים, מוזרים, הם הלהיבו אותי – גם בשואו ביזנס, גם בבידור שנתתי לעולם וגם בצד שלא ידעו על אורי גלר, האפל, השחור, הסודי”, מעיד אורי גלר על עצמו. “מה שעשה אותי בעולם היה הבי.בי.סי ב-1972. נתנו לי כפית ואני החזקתי את הכפית ואמרתי: ‘תתעקם, תשבר’. ואז אמרתי לכו תביאו כפיות – ולמחרת זה עשה את אורי גלר”.

גלר מספר על עצמו כי תמיד היה “שואו-מן”. “תמיד אהבתי לבדר ויש לי חוצפה ואני חושב שאני הצלחתי גם בגלל החוצפה שלי, גם אולי הכריזמה, גם כי אני ישראלי. דחפתי את עצמי לכוח ההצלחה”. הוא הפך לכוכב לגדול בשנות ה-70 בישראל, בארה”ב ובאנגליה. מאז ועד היום הוא טוען באדיקות שהכל אמיתי, שיש לו כוחות על-טבעיים.

בשיא הצלחתו בארה”ב הגיע לתוכנית האירוח הנחשבת של ג’וני קרסון. שם החליט המנחה, שהיה גם קוסם חובב, להקשות על גלר והביא אביזרים בעצמו. “נכנסתי למלכודת והדברים לא הצליחו”, משחזר גלר. “ישבתי שם מושפל 22 רגעים, ורק חשבתי על דבר אחד – אורי גלר אתה גמור. תחזור למלון, תארוז. באותו ערב יצאו עליי כתבות ענק – אורי גלר רמאי. באו יותר אנשים לראות אותי ואז הבנתי – חילוקי דעות על מגש כסף”.

“אני מלך הפליאה ומלך ביחסי ציבור”

הסיפור הזה הוא חלק מייצג מהחידה של גלר – לא רק כפיות הוא יודע לכופף אלא גם את המציאות. להפוך חוויות שליליות לחיוביות. הוא אשף בסיפור סיפורים, יודע לרתק את הקהל, מצליח בכל פעם מחדש לעורר מספיק סימני שאלה כדי שתמשיכו לתהות לגביו. “אני מלך הפליאה, אני מלך ביחסי ציבור”, הוא מעיד עוד על עצמו.

אם אורי גלר רצה מחלוקת – הוא קיבל אותה. באדיקות הוא ממשיך לטעון שיש לו כוחות על-טבעיים ומושך אליו אש. במקביל, במשך שנים הקפיד לרמוז על משהו שנשמע חריג לא פחות. “אני כתבתי בעשרות ספרים ותמיד הכנסתי מן ידיעה סבלימינלית שאני עושה עוד משהו בעולם האפל שהוא סודי מאוד – אבל אנשים לא האמינו”, הוא אומר.

לפני כמה חודשים הכין הבמאי הדוקמנטרי זוכה פרס האוסקר, ויקרם ג’יאנטי, סרט עבור הבי.בי.סי – חייו הסודיים של אורי גלר. בסרט נטען שגלר היה סוכן של המוסד והסי.אי.איי במהלך המלחמה הקרה, תור הזהב של העולם הרגיל.

“הוא אמר לי – אני אכניס אותך למוסד”

לדבריו, הסיפור המדהים והבלתי נתפס התחיל עוד כשהיה ילד בבית מלון קטן שניהלה אמו בניקוסיה והפך לבסיס של המוסד. “אחד המרגלים שביקר וגר אצלנו קראו לו יואב שחם, ואני פשוט קראתי את המחשבות שלו ואמרתי לו: ‘יואב, נכון שאתה מרגל? נכון שאתה במוסד?’. הייתי בן 12 או 13. הוא נדהם. ואז גם עיקמתי לו את המפתח שלו, כפית, והוא אמר לי: ‘וואו, איך אתה עושה את זה? אמרתי לו: ‘אני לא יודע אז, אבל אני מת על עולם הריגול’, והוא אמר לי: ‘אני אכניס אותך למוסד'”.

יואב שחם נהרג ב-1966 בקרב בסמואה. קודם לכן, טוען אורי, הוא הספיק לספר לילד הפלא לשורה של ראשי מערכת הביטחון, בהם ראש המוסד דאז, מאיר עמית. גלר שבינתיים החל כבר להופיע ולהתפרסם הוזמן לפגישה עם משה דיין וגולדה מאיר וכך, לדבריו, גוייס כמרגל של המוסד. “אהבתי את זה, גם השואו ביזנס, הפוסטרים בכל הארץ, וגם הדברים הסודיים האלה, והפגישות האלה בבית קפה עם עיתונים פתוחים – זה היה חלום שהתגשם”, מספר גלר.

יכולותיו של גלר נבדקו בסטנפורד

על פעולותיו עבור המוסד אורי גלר מסרב לדבר. גם גורמים במערכת הביטחון הישראלית לא מתייחסים לנושא, אבל חוק חופש המידע בארה”ב הוביל לכך שכמה מסמכים נחשפו לאחרונה ובהם עדויות לכך שגלר עבר שורה של מבחנים בסטנפורד – כדי לבדוק את יכולותיו. תוצאות הבדיקות הללו הועברו אז עד לראשי הסי.איי.אי. וכך התחיל עוד פרק מרתק בחייו של גלר – פרק שמעורר עכשיו מחלוקת אפילו יותר מכיפוף הכפיות.

לא מופרך לחשוב שבמלחמה הקרה ניסו האמריקנים, כמו גם הסובייטים, לחקור את הממד העל-חושי. אבל גלר ושורה של אישים שהתראיינו לסרט הבי.בי.סי וגם לספר שיצא בנושא – מדברים על הרבה יותר: משימות ריגול בינלאומיות בשירות הסי.איי.אי.

לחץ כאן לקריאת המאמר המלא

search

Follow Uri

Scan to Follow Uri on Twitter

Latest Articles

Read All Latest Articles
Amazing Lectures! uri lectures
Motivational Inspirational Speaker
Motivational, inspirational, empowering compelling 'infotainment' which leaves the audience amazed, mesmerized, motivated, enthusiastic, revitalised and with a much improved positive mental attitude, state of mind & self-belief.

“There is no spoon!”

The Matrix

“The world needs your amazing talents. I need them”

Michael Jackson

“Uri Geller gave an absolutely resonating talk on his life and career. He had every single magician in the room on the edge of their seats trying to digest as much information as they could. Uri emphasized that the path to frame is through uniqueness and charisma and that professional entertainers must be creative in their pursuits of success and never shy away from publicity.”

Tannens Magic Blog

“The man is a natural magician. He does everything with great care, meticulous misdirection and flawless instinct. The nails are real, the keys are really borrowed, the envelopes are actually sealed, there are no stooges, there are no secret radio devices and there are no props from the magic catalogues.”

James Randi (In an open letter to Abracadabra Magazine)

“Absolutely amazing”

Mick Jagger

“Truly incredible”

Sir Elton John

“Eternity is down the hall And you sit there bending spoons In your mind, in your mind”

Johnny Cash

“I Have watched Uri Geller… I have seen that so I am a believer. It was my house key and the only way I would be able to use it is get a hammer and beat it out back flat again.”

Clint Eastwood

“Better than watching Geller bending silver spoons, better than witnessing new born nebulae’s in bloom”

Incubus


Urigeller_facebookDo you have a question? Contact Uri!